Monday, March 22, 2010

SaD SToRY..TRue SToRY..

ye..blog saya lah ni..haha..budget aku ni celebrity blogger ke ape..

smalam..join mak n cousin2 mak lepak2 bawah pokok..then kuarlah topik psl..anak derhaka..bila makin kaya makin lupa diri..kira yg dibincangkan adlah berdasarkan kisah benar (bincang ke mngumpat..uhu)..
nk kate mengumpat..tak kut..sbb pencerita tu bercerita based on her own story..luahan hati seorang wanita tua bergelar mak dan nenek..umur watak utama itu adlah dlm 80 kut..sudah lama bercerai..dn ex-suami dia masih ada..umur 92..haha..mula2 klaka..lama2 sedih..

sedih tau jd mak bila anak2 sendiri maki hamun..ko ingt..ko makin kaya..makin berWang..ko boleh lupa dirilah..suma anak2 nk sebelahkan bapak mereka..well sbb kata bapak drg berketurunan kaya, jd mesti baik2..hantuk kpla krg..mana ko blaja..org kaya je..org kaya..abes yg miskin ni..hina dan keji ke??..siotlah minah ni....tp ko x tahu..bapak ko tu..wlaupon umur dh 92..tp still mencuri dan berckp bohong..abes..camne tu..kaya dan jahat ker?..ikan kembong ikan duri..berckp bohong, lama2 mencuri..haha..tp dlm kes atuk tua ni..dua2 serentak..huhu..kira keturunan zaman atuk nenek bapak ko lah yg baik2..tp tak suma kut..kata baik2..tp ikatan kekeluargaan tu tak rapat punn..better blah mak ko...dulu mak ko bercerai ngn bapak ko pon sbb bapak ko malas bekerja..mak ko yg tua dan dari keluarga miskin nilah yg bekerja tau..tungkus lumus cari duit nk besarkan korang adik bradik 10 org tu..(kaya harta bertimbun pon..kalu tak keje..malas..abes jugak..(lagikan gunung pon kalu ditoreh hari2 jd rata cik kak oii..)

jd..ko jgnlah derhaka kat mak ko..ini smpai hasut adik bradik ko yg lain suruh bencikan mak ko..hey..ape kes ni..bengomm la manusia ini..sedih tau aku dgr cite mak ko ni..insaflah ko..skrg mak ko dh larikan diri, merajuk..bawa hati yg lara..apalah nasib org tua tu..mcm mana keadaan dia skrg..ke mana lah dia pegi..aku ngn mak aku tny2 gak khabar org tua ni..nk harapkan anak dia..haramm..

p/s: jangan lupa kawan..syorga itu dibawah tapak kaki ibu..xde plak org kate bawah tapak kaki bapak..tp jgnlah smpai derhaka jgk kat bapak tu..

3 comments:

fabulous.farah said...

mintak jauh kan..mintak2 allah halang kita dr buat benda mcm tu=(

notty said...

tulah..harap2 pon mcm tu jgk..mintak dijauhkan...AMIN...

fndrocka said...

pesanan utk diri aku supaya aku selalu diingatkan selalu