Monday, March 8, 2010

gempar..

petang td..heboh..jalan raya cbuk..motor n kereta bertali arus tak putus-putus..selang seli dgn lori2 kecik..aku kat depan rumah terpinga2 melihat keadaan jalan raya kampung sedemikian rupanya..aku dh cuak ni..ape yg berlaku..ape yg berlaku...nk tahu..nk tahu..

kringg..kringg..bunyi hp aku..berlari2 anak aku ke blik..rupa2nya mak aku kol..mak dgn cemasnye bagitau..ada kapal terbang terhempas kat kampung sebelah..kira2 10 minit naik motor dari umah aku..dn kwsan kejadian adlh jalan yg aku selalu guna untuk pegi amik adik aku dri asrama dia..

aku pon ckp kat mak.."terhempas kat rumah sapa2 tak..n pilot tu cedera atau maut ke?..ade kemalangan jiwa berlaku tak.."..mak aku pon reply.."mak tak pegi tengok..mana mak tahu.."ehe..ala mak..pegliah tengok..amik gmbr..nnti org upload kat blog...

tp mak kate my stepfather pegi tengok..well..dh balik rumah baru mak ckp..si pilot tu ok..sempat terjun before terhempas kat bendang padi..nasib baik tak kena rumah org..haish2..mcm mana boleh jd..well ada pemberita2 kat ctu..agak2 masuk tv tak cite psl ni..i tak sempat tengok berita tv1,2 maupun tv3 td..hurm~...owh..act plane tu yg jenis ape ye..ala..yg budak2 bakal jd pilot guna tuk berlatih..tak tahu..tak blaja n tak amik tahu...

No comments: