Tuesday, September 28, 2010

PRe-MaJLiS uPDaTe 2

Bismillah....
....dimulakan dengan bismillah..disudahi dengan Alhamdulillah...begitulah sehari dalam hidup kita..hehe..asah tekak sikit..lala~menangis Raihan dengar ni..

yer..tersasar dari topik..well..mukadimah mestilah ada..

balik pada topik kita..wah..macam fazley dalam bicara siswa la pula..ok..STOP!..
kawan teman yang dah selamat mendirikan rumahtangga bagi nasihat suruh buat checklist senarai2 kerja kahwin ni..well..i ikut la sama buat..tapi i buat sebelum dia bagi nasihat lagi..hehe..
meh tengok apa senarai-senarainya? :-

Satu. barang-barang hantaran seperti blablablabla..settle..tinggal lagi kasut pengantin lelaki rasanya dan buah-buahan..cokelat..pulut kuning..dan..dan..eh..bukan settle namanya ni..banyak lagi ni..ok..siap dalam 85% kut..

2.kad kahwin dalam proses..sudah tempah..orang yang men'design'nya sedang buat la kut sekarang ni..huhu..

3.baju nikah teman...hantar before puasa..sampai sekarang tak siap-siap lagi..lama gila..yang baju nikah lelaki dah lama dah siap..maklumlah baju melayu je pon..tiada sulam-sulam bagai...tapi..tapi..tapi..baju aku pon bukan ada sulam ponnnnnn!..jahit kurung moden ajela..nanti esok nak pergi sekodeng kedai tailor la..depan rumah je..

4.paperbag+doorgift (ore kelate panggil siso)-settle..
5.bunga telur untuk cucuk atas pulut kuning dan letak dalam paperbag doorgift-settle..

6..em..apa lagi yer...oo..deko-deko pelamin+bilik tidur..meja makan beradab - tempah dengan cousin je..murah sikit..hehe..cousin tanya nak berapa set persalinan?..yang package asal kasi 2 pasang saja (untuk belah perempuan sahaja)..tapi cousin kan..ambil lebihla berapa-berapa pon ikut kerajinan teman nak bersalin..dan rasa-rasanya aku ni pemalas nak bersalin-salin..mungkin 7 or 8 kut..haha..tipu!..3 aja kut..itupun rasa macam malas lagi..ntah-ntah dua ajelah.

7...lagi...cincin nikah..well, encik bakal suami kata mak dia yang nak beli...so..aku tengok masa akad nikah jelah nanti.

8.em..em..pikir apa lagi..ooo..borang nikah..test HIV..encik bakal suami sudah buat semua..aku?..satu pun belum buat..bila nak buat ni yer..tunggu kereta kat bengkel siapla..abes..nak pergi klinik dengan apa?..jalan kaki?..gila slim la nanti aku..tinggal rangka <---agak hiperbola disitu.

9. gambar pasport untuk buat kad kahwin pintar ala-ala mcm mykad tapi warna green..tapi pengantin lelaki kena ambil gambar pakai songkok..tok imam kampung dan pejabat agama islam daerah kampung aku ni nak macam tu..wokeh..sudah cakap sama encik bakal suami..tapi dia belum buat lagi..aku?..mestilah pakai tudung kan..sudah ada lama dah..sebelum-sebelum kenal encik bakal suami lagi..kui3..

ok..setakat ni..itu yang mampu teman listkan..kalau ada yang tertinggal..update lain entry yer..adios!..

choop!..sebelum itu..sedikit selingan..gambar di bawah ni pengantin lelaki asal perak dan pengantin perempuan asal terengganu, dua-dua kawan sekelas aku masa kat universiti di melaka..kahwin pada 14/2/2010..dan akan dapat cahaya mata bulan 11/2010..ok..sangat produktif!..dan..dan..dan..aku pergi kahwin korang..tapi korang plak memang konfem takleh datang wedding aku...saja je tau!

adili dan ayu


disudah dengan Alhamdulillah...wassalam~

No comments: