Monday, April 19, 2010

JeJaKa MeLaYu..

dah 2 hari nk tulis en3 ni..tp asik tertangguh2 je..jwbnye..saved as draft je..huhu..2 hari lepas..hari sabtu..di ajak oleh bapak mertua ayah saudara aku...tuk pegi ke majlis "Perima Gelanggang"..1st..aku pon tak tahu ape ke benda dia nk sambut ni..then tnye mak..oo..org2 kampung panggil perima gelanggang ni..mean nk bukak gelanggang silat..buat majlis gitu..lebih kurang la..

then..aku..mak..sepupu2..muat satu kereta kancil putih + baby 2 org..kami pegilah kat majlis tu..x jauh pon..5 minit naik keta dh smpai..tp kena stop kat 1 lampu isyarat..so..dlm 8 minitlah jugakk..

sampai2...telan nasi duluu...laporr..x makan lagi ni..sengaja x masak tgh hari..sbb nk pegi makan kat majlis ni...gulai kawah..dah mcm ada kenduri kawin plak...

sedapp ooo gulai kawah diaa...burrpp..kenyangg...ALHAMDULILLAH..

then..dh kenyang..tangan pon dah basuh..semua2 menonongg, menuju ke khemah silat..wah..acara dh mula..muzik dah beralun..bergendang ape suma dh bunyi..ape lagi..cepat2 kan langkah..aahhh menyesal pakai kain..kalu pakai seluar..konfem dh bukak langkah jugak nih..huh!

so..tataplah 3 keping gmbar dibawah menggunakan kamera hp yg murah..

baru nk mula..tunjuk bunga2 silat before lawan..yg baju putih kat tgh2 tu..from WARISAN SENI SILAT GAGAK PUTIH..yg hitam sebelah dia..x tahuu..x sempat nk ngorat..



ok..dh start..ko tolak aku..aku tolak ko...uih..semat dowh!



akhirnya..kemenangan berpihak pada baju meraahh..owh..ni psangan lainn dari gmbar 1st..hensem baju merah ni..sape single..boleh ngorat dia..haha...mcm aku kenal jer sape dia tu..



kami tengok dlm 3 pasangan dan 1 pasangan silat main tongkat..itu je..tp rupanya..smpai ke petang majlis dia...dan petang tu..ada pesilat perempuan..aduhh..rugi plak x tunggu..tp nk buat camna..bawak baby..buka bleh lama2..asik duk kwaa..kwaa..je..

p/s:..aku sgt meminati seni persilatan..x kira lah ape jenis silat..silat cekak hanafi ke..silat gayong ke..silat gagak putih ke..asalkan silat..hinggakan pernah impikan nk calon suami terer silat (dan calon suami aku ni..ada jugak ciri2 tu..suka..suka..)..tp aku xdelah plak nk blaja silat tu..nape yer??..hemm..

sekian..

No comments: