Sunday, June 27, 2010

RoMBoNGaN MeMiNaNG..

kisah 26/6/2010..
-------------------------
jam 7.30 pagi..aku stat basuh keta..sapu2 ape yg patut dlm keta..gile bersawang terabai keta..kesian keta..tuan dia pndai bawak jer..tak reti nk bersihkan langsung..

jam 8.30 pgi..baru siap basuh..gile lama..pagi2 sudah exercise..nasib baik tak mandi lagi..haha..tp dh mcm mandi gak la..ni basuh keta ke..basuh tuan keta..

jam 9.00 pagi..dh siap mandi..baju dah iron..gile express..rasa mcm dh lmbt ni..temujanji kata pkul 9.00 lebih..haish..cepat..cepat..

9.15..wah keta..apesal minyak itam /myk silinder..ape ntah nama betul..apesal low..wah..bocor ker?..aritu check..byk lagi..mcm mana nk pegi ni..

paksu..paksu..ada minyak itam tak.."tinggal kat uma lagi satu.."..aiyak..mcm mana ni?.."ala..nnti nk isi minyak..beli kat ctu jer..nnti tmbh gtu jelah.."..ok..ok..

ok..dh settle semua.................................................

10 pagi...berkumpul di tempat yg telah dijanjikan..........dan settle..dh ok semua..
hampir 11 pagi baru bergerak...

Destinasi :...Sebuah kampung tak tahu nama di Kuala Nal, Kuala Krai, Kelantan.
Tujuan :..pergi meminang anak dara lulusan universiti di utara malaysia tuk dijadikan tunangan si jejaka tampan..
Bilangan terlibat:..6 buah kereta..setiap kereta..isi muatan dlm 4/5 org..


jam 12 lebih..smpai di jeti di kuala nal..kena naik bot penambang untuk ke kampung si gadis..1st time aku naik bot gini..wahaha..excited..excited..cuak pon ada..mostly yg ikut pergi sana..tak sngka kena naik bot..



kat atas bot..cantiknye..air tenang jer..walaupon air dh mcm warna air teh..tp view dia cantik..org kmpung cite..asal2 air sungai ni jernih..tp kes pembalakkan..hanyut balak ke sungai..lama2 air bertukar warna..makcik2 ckp..kalu air warna gini..selalunya ada sang bedal menginap di sungai cenggini..betulkah?..



rombongan cik kiah..hati2 cik kiah..cenuram tuh..hati2..hati2..kalau jatuh..bangun sendiri yerr..berjalan dari jeti di kampung tersebut..kena tunggu kenderaan ke rumah si gadis..dlm 20 minit perjalanan plak..


jam 1.30..akhirnya..selamat bertunang..bukan diijabkabulkan lagi..belom sah lagi nk pegang2..hihihi..



gile siyess adventure nak pergi rumah si gadis ini...tp bagi org2 kat kampung ini..sudah jadi satu kebiasaan mereka2 ni kan..moga smpai ke jinjang pelamin nnti..napalah nk tunang lama2..setahun tu..risiko tau..risiko..jejaka berasal pahang..mereka bertemu di universiti dan berkawan sejak 4 tahun lepas..
-tamat cerita-

1 comment:

fabulous.farah said...

huhuhu..memang adventure habis lah! best nya kalo balik kg macam ni kan..tapi bab sungai tu menakutkan