Friday, June 18, 2010

KeNaPa Ya??..GiMMe aNY ReaSoN PLeaSe..

kenapa ya..

jap..jap..byknye sawangg..sapu dlu..baru clear, jelas dan berkobar-kobar nak menuliss..OK!..dah

satu malam..bergayut dgn seorang sahabat yg I sayang.. bercerita psl 'kawan'...hurm..

"dulu, masa ko satu universiti..ko selalu nk group sama2 tak kira apa2 project..lepas tu..tiap kali nk exam..tukar2 tips..tiap kali nk kuiz.. ko jeling aku..aku jeling ko..

now..suma dh grad..dah kerja kat tempat lain.. tp dlm area negeri yg sama je pon jugakk then..seru jodoh dh sampai..ko pon kawen..ko excited kol kawan2 ko..ajak derang dtg big day ko.. tup..tup..semua tak dtg..semua2 lah yg satu grup buat tugasan..buat projek..alasan busy..takleh cuti..(majlis ujung minggu tu..ari sabtu..)..even keje 12 jam sehari pon..takkan takleh nk curi masa 2 jam..bukan luak pon..bukan setiap hari pon pi majlis kawin..mungkin kerja tu mentaruhkan nyawa..tu yg kena bagi komitmen gila2 punya..lepas tu..dpt gaji juta2..jadi kaya sekelip mata..even keje ari sabtu pon(bukan time keje sebenar jugak)..bukan tak sempat nk dtg waktu lunch hour tu..bukan 4 jam pon dari ofis tu..

hellooo!!..kawan satu ofis yg korang kenal tak smpai setahun ni..wed dia buat kat utara,selatan,timur, barat, boleh plak korang konvoi2 satu ofis pergi..wah..wah..semangat satu kompeni..GOOD-GOOD!!..ini dia yg kita cari..then..ko pon bercakaplah dgn org yg ko tetap anggap 'kawan' ni..cakaplah "sampai hati korang tak dtg..sedih tau..even tak dtg yg aku pon..dtglah yg belah laki pon takpe".."belah aku kan jauh..takpelah tak dtg..aku paham"..APA JAWAPAN MEREKA?.."sorilah..busylah..keje byk nk kena siapkan..takpelah..ko dtglah kat area ofis aku ni..nanti aku blanje makan"..WHAT?..kalu aku yg dgr ayat ni mau aku terus letak talipon..kalu setakat say sorry kat fesbuk tu..tak payahlah..nk kasi lagi ikhlas..ko bwklah hadiah..pegi umah pasangan tu time free weekend ke..bila2 ke..ini dah mcm pasangan tu plak terhegeh2 pergi jumpa 'kawan' tu semata2 nak mintak di belanja makan..eeeeeee.....gerammm..*haish..gila emo aku dgr cerita ni..seriuss..aku rasa better tak kenal org gitew

helloo!!!..ko kenal member2 ofis ko tu tak smpai setahun..yg ni..ko kenal sepanjang di universiti.. hampir 4 tahun tu kawan..agak2 lama gitu..bau kentut pon dah boleh cam sapa punye..
ni aku cerita kisah yg aku dengar..kalu yg takde mcm dlm cerita tu takpelah..ini cerita apa yg berlaku.. so aku nk tanyalah..kenapa ye gitu..(maksud aku orang-orang2 mcm nilah..agak ramai bilangan mereka.. kalu setakat seorang..aku pon tak kisah sgt..takkanlah seorang pon takde perasaan)..apa yg mereka fikirkan?..apa mereka rasakan?..dlm otak aku skrg suma negetif je..bagi yg positif cket?..(ini kisah contoh psl majlis kawin..kisah lain ade lagi..contoh..pegi bersuka-ria sekali sekala..kalu bukan org yg bercerita tu ajak..takdenya 'mereka-mereka' itu nk ajak..)..DLL.

hurm..kalu ditakdirkan ko terpaksa keluar dari kompeni tu..agak2..kawan2 ofis korang ade ke nk ajak ko pegi weds konvoi ramai2..ajak ko pegi lepak..enjoy2..makan2..hurm..aku tak rasa tak pon..dan org mcm ni..derang akan cari kawan ofis..selagi masih dlm ofis tu..jgn nnti baru terhegeh2 nk cari kawan lama sbb nak luah perasaan..ajak teman sbb sunyi..pegi enjoy2..cheiitt..HATE YOU!

KAWAN BOLEH DICARI...MUSUH JANGAN SESEKALI DICARI..SO I TAK NAKLAH MUSUH2 NGN UOLS SEMUA2..I NAK KAWAN2 JEWWW..KALU UOLS TAK NAK DTG WEDS I NANTI PON..I TAK KISAH..BAK KATA KAWAN LELAKI YG I KENAL DULU..DIA CAKAP MMBER2 DIA DTG ATAU TAK..DIA TETAP KAWEN..WAKAKA..U..I TAU U DH KAWIN..DAH NK DPT BABY..JGN LUPAKAN I..HUHUHU..

p palang s:..cerita ini KISAH BENAR tp I dah olah ayat dia cket nak bagi korang senang faham....wakaka..ADIOS...

4 comments:

Dilla Abu Bakar said...

hik3.. sabo tie.. kontrol jiwee ;P

kte kena kontrol jiwee

kakakkaa

Mag said...

huhuhu..kslo kawan baek xdatang wedding memang sentap tie. kan masa wedding kita orang yang ade rapat ngan kita ade..tp kalo ade alasan kukuh abaikan je lah..

Unknown said...

Tie....aku agak terase ni...walaupun aku tak tau sape yang ko call tu.....waaaaaaaa.....mcm kene je kat aku ayat2 kamu itu.....

notty said...

aina:..ileks babe..bukan ang pon..cuma budak2 yg ang kenal jerr..=P

magh:..kan..sentap kan..tp bukan kisah aku laa..kisah aku..nnti tunggu lepas majlis ni..baru tahu..

dilla :..dah kontrol babe..tp takleh simpanla..kena let out..kang jadi tekanan jiwa plak..hehe..