Thursday, August 12, 2010

aDa MaKSuD Ke?

terawih tadi mcm dh sembahyang raya..sangatla ramai..yg muslimat...sgt2 penuh smpai ada makcik2 yg patah balik..maybe sbb esok belah pantai timur ni dh wiken kan..sebelum2 ni..ramai jugak...tpi tak mcm tadi..esok pon kena pergi awl mcm tadilah...mean..kena isyak kat masjid laa..dan seperti tahun2 sebelum ini..tiap kali terawih..ada 1 tmpat tu..mcm dh jadi port aku plak..tiap kali pegi..mesti tempat tu dh save untuk aku..hehe..ye..ye je ko otty..well..biasalah..smbil2 selawat berzikir..mata ni konfem akan melilau..tengok org2 lain..well..i di saf ketiga..so saf depan2..suma makcik2..saf2 ke belakang tak usha..then...tertangkap la oleh mata ku..seorang makcik..umur maybe early 50..hehe..dia baru dtg..terus ke saf depan sekali...ada satu kosong untuk beliau..(wah..cantik telekung dia..sempat memuji..hee)..eh..laa..makcik ni ker..detik hati aku..sbb aku sgt cam dia..kerna setiap tahun...mcm tahun2 lalu..dia akn bwk segenggam bunga cempaka putih..dia akn bagi kan makmum sebelah2 n belakang dia bunga tu sekuntum sorang..tp aku tak dptla..dh abes...then..sapa yg dpt bunga2 tu..akan cium 2,3 kali..then letak atas sejadah masing2..dan setiap hari jugak..makcik tu akan bwk bunga cempaka..sama mcm tahun2 lalu..ada maksud ke?..atau sengaja bagi sbb rumah dia byk bunga cempaka dan bunga itu sgt wangi...hurmm~..curious nk tahu..

pic hasil googelan : bunga cempaka putih..



agak2..kalu I duk sebelah dia..dia kasi tak bunga tu..atau dia kasi sbb dia dh kenal makcik2 saf2 depan tu..atau sbb I dh mmg wangi..so tak payah bagi bunga tu..hehe..

4 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

seronoknya
akak tahun ni tak sempat lagi satu tarawih pon
duk tarawih ngan rafiq jela..tukang kacau akak solat..huhu

salam ramadhan..:-)

ottynotty said...

hehe..yelah kak..saya ni masih bujang..rugilah kalu tak pergi..tp nnti dh mcm situasi akak..susah dah pergi..anyway..anak akak..rafiq..mmg cute sgt..

Salam ramadhan..

Pep@ri said...

klakor=)..sy suke bca blog tiey.cerita tiey buat sy tersenyum.cerita2 msyarakat yg seakan-akan sma walaupun dunia kita berbeza..

ottynotty said...

pepari:..thanks sbb sudi baca..tapi siapakah pepari ini?..adakah faridah yg satu kelas dulu2?..hehe..kak epii..thanks sudi baca..