Friday, February 17, 2012

Kesedihan..Kesayuan..

Entri lama-lama zaman muda mudi dulu ada dah aku tulis pasal ni..jadi tak naklah bercerita panjang..

just recall..tiap kali tiba hari Jumaat..lebih tepat..khamis malam jumaat tu..feel ni..perasaan ni..emosi ni..mesti akan datang..tapi dulu..aku cuma teringat..terfikir..terbayang..terkenangkan arwah ayah aku saja...but now..perasaan ni datang kembali..act..memang tiap kali jumaat pon..tak pernahlah nak menghilang perasaan itu...tapi kali ni lebih hebat menggila perasaan nya..sebabnya kehilangan arwah adik aku di depan mata..adik yang paling rapat..paling baik..malah lebih baik dari kakaknya ini..cukup buat aku menitis air mata setiap malam khamis malam jumaat..entah kenapa..malam-malam lain ada juga terkenang..tapi taklah sehebat khamis malam jumaat ni..adakah sebabnya aku akn sedekahkan bacaan Yassin padanya...

kehilangan arwah abah..pun tak rasa macam ni..arwah abah..6 bulan dah boleh terima..tapi arwah adik ni..dah setahun pun masih tak dapat nak terima lagi..bila tengok kawan-kawan dia kat facebook..dah bekerjaya..ada yang dah nak kahwin..terfikir..kalau arwah masih ada..arwah pun mesti dah bekerja...dan kalau arwah masih ada..umur dia tahun 2012 ni..25tahun..

terkenang kata-kata arwah selepas beberapa hari dia melaksanakan tugasnya sebagai wali kepada kakaknya ni... "yong..aku rasa aku tak nak kahwin la..nak jaga mak.." yang kakak dia dengar..gelak-gelak..fikirkan sebab dah putus cinta ke apa..sampai cakap macam tu..
rupanya..2 minggu lepas tu..arwah dijemput kembali ke pencipta-NYA..dengan inai di jari kakaknya masih merah..dengan usia perkahwinan baru nak menjengah 3 minggu..dan kenduri sebelah pihak lelaki pun belum buat..

Al-Fatihah buat mu adikku... Ahmad Muzhafar Abd Rahman..dan juga al-Fatihah buat ayahku..Abd Rahman Ahmad..

2 comments:

athira jamil~ said...

org bace post t pon dah meleleh..ni kan pulak t yg menulis dan menghadapinye sendiri..sabar t sayang..kuatkan hatimu..org sentiasa ade utk t..love u.

notty said...

tahu ya sentiasa ada di sisi org..tu yg asyik sedih je..